grönan etc.

haha sitter och äter nudlar .
den nya berg o dalbanan - insane - på grönan är nu färdig.
den ska gå 17 m/s . som om ? haha jag sa att jag skulle åka den.
men nu vet jag inte riktigt ? :o
h och jag ska dra ut . det är väl fint väder och jag behöver det .
familjen är alla borta på sitt eget håll haha .
usch nu låter det i dörren tänk om det är den dära vincent :O
han var med i filmen igår (psyk mördare eller ngt)
uuuuuuuuuuuuuuuuuusch !
juste jag såg aldrig the shining igår :(
fajen men vi hittade inte vilken kanal eller tid den gick på?
plus att jag kollade på the hills istl :)
känner mig trött . och datorn vill hela tiden starta om sig ..
ska ni åka berg&dalbanan ? jag ska försöka våga menmen.. plus det kommer säkert vara skit lång kö.
jag har skit svårt för att må dåligt . vissa blir ju illa mående efter en gång i popexpressen .
men inte jag - nej. jag blir aldrig illa mående på tivolin :o haha men det är fett bra plus att jag inte har höjd skräck.
så då kan jag åka mkt .


utdrag ur ngn intervju:


Insane är Gröna Lunds storsatsning 2009 och är en berg- och dalbana som är helt sanslös. Man åker i vagnar placerade rygg mot rygg på båda sidor om rälsen. Ingen åktur blir den andra lik då sätena också kan rotera kring sin egen axel beroende på G-krafterna i banan och passagerarnas vikt.

Detta tillsammans med möjligheten att åka framlänges eller baklänges ger oanade variationer i åkupplevelsen. Insane placeras nere vid strandkanten, vilket kommer att ge en upplevelse av att man faller huvudstupa ner i vattnet.

- Insane är den häftigaste åkattraktionen som kommit till Gröna Lund sedan Fritt Fall 1998, en helt fantastisk thrill-ride. Insane blir vår femte berg- och dalbana, vilket gör att Gröna Lund har flest berg- och dalbanor i Sverige.

                  
                                         insane.jpg
                                       


Kommentera!
Postat av: h

å jag vill åka den nu haha, fast när jag väl kommer dit kommer jag nog inte våga men men ;) ska du köpa guldkortet? <3

2009-03-17 @ 18:04:32

Kommentera(a) :

Ditt namn? :
Kom ihåg dig :D ?

E-postadress, om du vill: (publiceras ej)

Ditt bloggnamn ? :

Ja, vad var det du ville nurå? :)§ :

Trackback
http://stats.blogg.se/?id=438410