datorn . en tanke - en åsikt



Vet ni hur mycket tid vi spenderar framför datorn, framför ett dataspel eller bara söker runt på internet?

Nej, jag tror ingen tar tid. Men som jag förstår, som många, inte bara jag spenderar grymt för mycket tid framför datorn. Det kan vara roligt för tillfället, det kan vara roligt att spendera tiden framför datorn när man ändå inte har något bättre för sig. Men snälla, vi spenderar så grymt mycket tid vid datorn just nu. Många killar spelar spel här, sitter dagligen och kan inte riktigt sluta.
Jag själv är den personen som går in på datorn och direkt sätter mig och läser bloggar. Har ett antal som jag läser varjedag. Varför är bloggar så speciellt? du får veta saker om någon människas liv som du oftast inte ens känner, eller är det för vi vill ta reda på saker om andra människor och se hur lika vi är. Eller få råd & tips om olika saker. Jag kom in på bloggar nu, men det är inte bara det vi spenderar för mycket tid på.
Tex. Sims 3 som kommit ut nu. Sims fastnar man faktiskt skit lätt med, och tiden bara går och helt plötsligt är klockan halv nio, och du har spelat i 4 timmar bara sådär. Och egentligen varför. Varför spenderar vi tid på ibland lite för onödiga saker. Som i slutenden ändå inte spelar någon roll. Egentligen kan man säga att ingenting spelar någon roll för livet går och sen är det förbi. Men vi måste faktiskt sluta sitta vid datorn så mycket. Jag också, jag har fastnat och det är inte bra!
Så gör er själva en tjänst och släpp datorn kanske bara en tio minuter tidigare - eller varför logga in från början förresten? Det är väl trevligare att ha minnen senare, som handlar om vad du gjorde med vännerna än att du satt vid datorn och spelade ett spel som du ändå inte lär dig något av. Eller ? Vad tycker ni?


Kommentera!

Kommentera(a) :

Ditt namn? :
Kom ihåg dig :D ?

E-postadress, om du vill: (publiceras ej)

Ditt bloggnamn ? :

Ja, vad var det du ville nurå? :)§ :

Trackback
http://stats.blogg.se/?id=438410