Välgörenhet eller lurendrejeri?

Nu måste jag skriva lite om det hära med att samla in pengar, det är just det jag gjorde när jag stack till farmor, för att städa och få pengar till ungdomarna i afghanistan, men är kommer minuset , ungefär hälften av killarna i min klass vägrade / vägrar att fixa pengar , inte för att dom är lata (jo visst det är dom men inte i detta sammanhang) utan pga vad pengarna går till, enligt lärare - till ungdomarna, men nu är jag inte lika säker på det längre för nu har jag hört från inte bara elever utan andra också att det är inte alla pengar som faktiskt går till barnen där, utan de tar andra hand om, eller ja lite ingår väl i lön, annat för att dom utförjobbet att skicka iväg pengarna, alla vill ju vara delaktiga i något bra, men om du ska vara delaktiga ska (vill) de ändå ha betalt för det , så alla pengar vi faktiskt samlar ihop går inte hela beloppet till barnen/ungdomarna , nej det trodde vi först , men jag tror ni vet bättre nu!


anyway, det kanske inte är mina pengar som går till välgörenhet även fast det var vad jag förrut trodde jag fixade pengar till, men allt är inte alltid som det verkar . Livet är orättvist . Kanske ynka 200 inte spelar någon roll för vi är ju ändå nordens största skola !


Kommentera!

Kommentera(a) :

Ditt namn? :
Kom ihåg dig :D ?

E-postadress, om du vill: (publiceras ej)

Ditt bloggnamn ? :

Ja, vad var det du ville nurå? :)§ :

Trackback
http://stats.blogg.se/?id=438410